Ječmeno integralno brašno – 1kg – Nutricia

Početna/Robna marka Nutricia/Ječmeno integralno brašno – 1kg – Nutricia

Ječmeno integralno brašno – 1kg – Nutricia

Dostupno

Ječmeno integralno brašno sadrži veliku količinu vlakana koja vrlo povoljno utiču na opšte zdravlje.

86.00 rsd

Količina:
Ječam (Hordeum vulgare) je na prvom mestu po pitanju zdrave ishrane. Ova vekovima stara žitarica puna je vlakana, sadrži važne vitamine (Niacin - vitamin B3, tiamin - vitamin B1) i minerale (selen, gvožđe, magnezijum, cink, fosfor i bakar), veoma malo masti, i kao sve biljke, nema holesterola....

Ječam (Hordeum vulgare) je na prvom mestu po pitanju zdrave ishrane. Ova vekovima stara žitarica puna je vlakana, sadrži važne vitamine (Niacin – vitamin B3, tiamin – vitamin B1) i minerale (selen, gvožđe, magnezijum, cink, fosfor i bakar), veoma malo masti, i kao sve biljke, nema holesterola. Ječam je odličan izvor dijetetskih vlakana i sadrži i topiva i netopiva vlakna.

Topiva vlakna su delotvorna u smanjivanju holesterola u krvi i mogu umanjiti rizik od srčanih oboljenja. Naučnici su utvrdili da je jedan tip topivih vlakana, beta-glukan, primarna komponenta ječma koja je odgovorna za smanjivanje holesterola. Kliničke studije pokazale su da je konzumiranje celovitog ječma ili ječmenih proizvoda poput ječmene prekrupe, ječmenih pahuljica ili ječmenog brašna koji pružaju najmanje 3 grama betaglukanskih topivih vlakana dnevno, delotvorno u smanjivanju ukupnog i LDL holesterola. Studije su takođe pokazale da povećavanje dnevnog unosa ovih topivih vlakana rezultuje još većim smanjivanjem ukupnog i LDL holesterola. Topiva vlakna su takođe korisna za umanjivanje apsorpcije šećera i smanjivanje rizika od razvijanja dijabetesa tipa 2. Kada su u pitanju netopiva vlakna u ječmu, ona pomažu u uspostavljanju redovnog pražnjenja creva i mogu pomoći u smanjivanju rizika od određenih oblika raka kao raka debelog creva. Osim toga, konzumiranje hrane bogate vlaknima može povećati i produžiti osećaj sitosti, što je važno za održavanje odgovarajuće telesne težine i prevencije gojaznosti.

Ječmeno brašno se koristi u kombinaciji sa drugim interalnim brašnima (speltinim, raženim, integralnim pšeničnim), ali se retko koristi za pravljenje hleba sa kvascem, jer ne sadrži dovoljno glutena da kvasac nadodje.

Nutritivne vrednosti na 100g:

  • Energetska vrednost: 400 kcal
  • Ukupno masti: 7 g
  • Ugljeni hidrati: 63 g
  • Proteini: 20 g

Predlog korišćenja:

250gr ječmenog integralnog brašna; 250gr integralnog pšeničnog brašna; Kašičica soli; Kašičica šećera; 3 kašike maslinovog ulja; 500ml mlake vode; Semenke za posipanje (golica, suncokret, susam, lan zrno, mleveni lan).

Priprema: Pomešati brašna sa toplom vodom, dodati so, šećer i maslinovo ulje. Dobro izmešati sastojke i ostaviti smesu da odstoji sat vremena. Dodati sodu bikarbonu. Podmazati kalup u kojem će se peći hleb. Posuti smesu semenkama. U zagrejanu rernu ubaciti hleb i peći oko 40 minuta na temperaturi od oko 200°C. Kada je hleb ispečen, izvići ga iz rerne i ostaviti da odstoji dok se ne ohladi.

Pročitaj više

Dodatne informacije

Težina 1100 g
Napomena:

* Fotografije su informativnog karaktera i mogu se razlikovati od ambalaže proizvoda. * Navedene informacije o proizvodu nisu namenjene dijagnozi i lečenju već su informativnog karaktera. Trudimo se da opisi proizvoda budu što precizniji, međutim moguće su greške.

Back to Top
0