Blog

Savetovalište za zdravu ishranu

Varivo od spanaća i soje

Upotreba soje za ljudsku ishranu u našoj zemlji nema dugu tradiciju.
Soja sadrži: 37%belančevina, 26% ugljenih hidrata, oko 18% masti i znatne količine veoma važnih mineralnih soli kao što su: kalcijum, fosfor, magnezijum, kalijum, natrijum, natrijum, gvožđe, bakar, cink, vitamine A i B grupe, C i E vitamin.
Jela od soje mogu jesti dijetalci, dijabetičari, osobe koje pate od visokog krvnog pritiska, srčani bolesnici kao i osobe sa bolesnom jetrom.

Pravilnom ishranom do zdravog srca

Povišeni krvni pritisak ili hipertenzija je najčešće oboljenje savremenog društva i jedan od najvažnijih uzroka raznih oblika srčane bolesti. Od povišenog krvnog pritiska u svetu pati – 10-20% osoba iznad 20 godina starosti, tj. oko 800 miliona ljudi, u Kini oko 100 miliona, a u Americi oko 60 miliona, a u Srbiji je oko 1,6 miliona osoba obolelih od hipertenzije.

Grožđe – oružje protiv masnih naslaga

Poznato je da su grožđe gajili još antički narodi, te da ovo voće nikad nije prestalo da bude atraktivno za upotrebu kako u svežem tako i u prerađenom obliku, kao suvo grožđe ili kao vino. Svež sok od grožđa je nenadmašan za oporavak od malokrvnosti, protiv bolova u prostati, protiv opadanja kose kao i za lečenje kožnih bolesti.

Kuvana heljda

Heljda je jedna od najhranljivih i najzdravijih namirnica koje se mogu jesti. Veoma je bogata u gvožđem, cinkom, drugim mineralima i vitaminima koji je čine savršenom hranom za decu i žene u toku trudnoće.
Takođe malo sadrži ugljenih hidrata u odnosu na druge žitarice (i na one koje treba dugo vremena da vare). Zbog toga kuvana heljda (sama ili sa malo mleka), je savršena hrana za dane kada želite da jedete malo manje i vežbate malo više, čini da se osećate siti duže a da manje jedete.

Koliko je paradajz zdrav?

Paradjz nije samo lepo, dekorativno i ukusno, već i veoma zdravo povrće. Istovremeno sadrži samo 20 kalorija na 100 grama, tako da od svih vrsta povrća koje se kod nas gaji, samo krastavac ima još manje kalorija (ukupno 12 na 100 gr. ploda), što je nekima od nas veoma značajno. Paradajz u salati, uz dodatak maslinovog ulja, crnog ili belog luka i peršuna ili neke druge začinske biljke, spada u omiljene letnje salate.

Prevencija i lečenje moždanog udara

Moždani udari pogađaju ljude svih dobi. Kod starijih su obično u vezi sa visokom krvnim pritiskom, povišenim holesterolom i zapušenim arterijama. Najbolji način da se spreči moždani udar ili ubrza oporavak je da se utvrde faktori rizika i preporuče načini da se oni smanje. Jako je važno održavati nivo holesterola, šećera i krvnog pritiska u okviru referentnih vrednosti.

Kurkuma – začin koji i leči

Moć kurkume kao prirodnog leka je razotkrivana vekovima. Kurkuma se koristi u Indiji već hiljadama godina kao začin i prirodna boja. Dugo je poznato da kurkuma poseduje anti-upalna svojstva, ali nedavna istraživanja su pokazala da je kurkuma pravo čudo prirode. Potvrđen je blagotvorni učinak kurkume kod mnogih bolesti od raka do Alcheimerove bolesti.